صفحه اصلی > اخبار و اطلاعات و اقتصاد و بازرگانی : ۴۲ کارمند به‌ سیستم قضایی کاشان اختصاص یافت

۴۲ کارمند به‌ سیستم قضایی کاشان اختصاص یافت



ایسنا/اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: وجود نیروی انسانی مناسب در تحقق اهداف نقش موثری دارد و بر این اساس در سال گذشته ۴۲ کارمند به‌ سیستم قضایی شهرستان کاشان اختصاص داده شد.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری،امروز(پنجشنبه،۱۷ خرداد) در آیین معرفی رئیس دادگستری کاشان اظهار کرد: اطاله دادرسی یکی از مهمترین دغدغه دستگاه قضایی است هر چند که با توجه به تعداد مناسب نیروهای قضایی موضوع اطاله دادرسی در وضعیت مناسبی قرار دارد و امیدواریم در موضوع صلح و سازش نیز اقدامات مؤثرتری انجام و تقویت شود.

وی تصریح کرد: پرونده‌های وارده در محاکم قضایی استان اصفهان بالاتر از سطح کشوری است، اما با تلاش همکاران قضایی تعداد پرونده‌های مختومه نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، افزود: استان اصفهان در ترویج فرهنگ صلح و سازش نیازمند تلاش بیشتری است که با بهره‌مندی از صلح یاران و تقویت ظرفیت شورای حل اختلاف تلاش می‌کنیم که میزان صلح و سازش به میانگین کشوری برسد.

جعفری تاکید کرد: کار در سیستم دستگاه قضایی کار سختی است و به مدیران سفارش می‌کنیم که حفظ اصل انقلاب برای ما از همه چیز مهم‌تر است زیرا هدف ما اعتلای نظام جمهوری اسلامی است و باید بر آن اساس حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: قوه قضائیه در اجرای سند تحول توفیقاتی داشته است و امسال نیز با رویکردهای جدید، ماموریت‌هایی نظیر رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌، کاهش جمعیت کیفری، پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌های محوری و ایجاد سامانه‌های مردم‌پایه در دستور کار است.

جعفری گفت: پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف کاشان به صلح و سازش ختم می‌شود ۴۱ درصد است و نزدیک به میانگین کشوری است اما تلاش می کنیم طرح صلح یار در شهرستان کاشان فعال شود.

دادگستری در پیشگیری از جرم اهتمام ویژه داشته باشد

همچنین نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، گفت: تقاضا داریم که دادگستری نسبت به پیشگیری از جرم اهتمام ویژه داشته باشد و با وقوع جرم بر حسب وظیفه به آن رسیدگی می‌شود.

مصطفی معینی ضمن تاکید بر تقویت نیروی انسانی دستگاه قضایی شهرستان کاشان افزود: طرحی در مجلس در زمینه شعب تجدید نظر مطرح بود و ما تلاش می‌کنیم با کمک دستگاه قضا طرحی تدوین و این مطالبه مردم محقق شود.

دستگاه قضایی به تنهایی برای ترویج فرهنگ صلح نمی‌تواند اثرگذار باشد

رئیس پیشین دادگستری شهرستان کاشان نیز گفت: دستگاه قضا بر اساس وظایف خود با حضور در مساجد و اماکن مختلف در زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش تلاش بسیار زیادی انجام داده است اما دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد.

محسن تاج افروز افزود: اقدامات خوبی برای کاهش طلاق و افزایش صلح و سازش در جامعه انجام شده است که از همراهی دادستان‌ها، قضات، اعضای شوراهای حل اختلاف، دادگاه‌های نظامی، مسئولان، خصوصا نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان طی این مدت قدردانی می‌کنم.

 وی تصریح کرد: دعای خیر پدر و مادر و همراهی همسر و فرزندانم باعث موفقیت اینجانب در دوران مسئولیت سنگین ریاست دادگستری شهرستان کاشان بوده است.

به گزارش ایسنا، آیین تقدیر از خدمات ۲۰ ساله محسن تاج افروز در دستگاه قضایی همراه با معرفی سید علی مرتضوی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با حضور مسوولان استان اصفهان و شهرستان کاشان برگزار شد. سیدعلی مرتضوی، پیش از این در دادگستری استانهای خوزستان و اصفهان مسئولیت داشته است.

انتهای پیام 



منبع

امتیاز شما