صفحه اصلی > اخبار : چرا نمای کرتین وال به سازه شما زیبایی دوچندان می بخشد؟

چرا نمای کرتین وال به سازه شما زیبایی دوچندان می بخشد؟


نمای ساختمان یا همان پوسته خارجی ساختمان اولین چیزی است که نظرات را به خود جلب می کند. در ساختن نمای ساختمان معماران با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت های جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان، سلیقه و بودجه ای که به آن اختصاص می دهند اقدام به ساخت می نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت هایپر صنعت فامکو، نمای لامل یا نمای کرتین وال یک نمای شیشه ای خود ایستا بوده که سنگینی وزن شیشه روی سازه کرتین وال و شاسی های کشی قرار می گیرد و هیچگونه بار مرده ای را به ساختمان تحمیل نمی کند.

در واقع نمای کرتین وال یک سازه مجرا در ساختمان می باشد که مناسب ترین نمای شیشه ای ساختمان از نظر سازه در ارتفاع زیاد می باشد زیرا از ترکیباتی سبک همچون آلومینیوم و شیشه استفاده شده است.

نمای کرتین وال چه تفاوتی با سایر نماها دارد؟
تفاوت نمای کرتین وال با سایر نماها مثل نماهای آجری، سنگی یا چوبی آن است که نمای کرتین وال سازه ای جدا از ساختمان محسوب می شود و بار اضافی به ساختمان نخواهد داد در حالیکه نماهای دیگر دقیقا بر روی بدنه بیرونی ساختمان نصب می شوند. این موضوع در هنگام باد و طوفان یا زمین لرزه اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

همانطور که گفته شد، نماهای کرتین وال از نظر زیبایی و نوع سازه برای مخاطب مهم می باشد. بنابراین پروژه های این مدل از طراحی نمای ساختمان نیز کار ریسک پذیری می باشد. شرکت هایپر صنعت فامکو می تواند در خصوص اجرا و طراحی صفر تا 100 کرتین وال در خدمت شما عزیزان باشد و زیبایی را به نمای ساختمان شما ببخشد.

انواع نمای کرتین وال کدامند؟

چرا نمای کرتین وال به سازه شما زیبایی دوچندان می بخشد؟

سیستم کرتین وال فیس کپ

سیستم پایه در مدل کرتین وال فیس کپ بوده و شیشه ها توسط پروفیل های آلومینیومی روی دماغه متصل می گردند و یک کاور آلومینیومی روی آنها قرار می گیرد.

سیستم کرتین وال فریم لس

در مدل کرتین وال فریم لس اصطلاحا قاب یا چارچوبی وجود نخواهد داشت. در این سیستم پروفیل های شیشه خور به شکل مشبک، زیرسازی شده و با لاستیک های مخصوص در اطراف فریم قرار می گیرد. در نمای بازشوی در این نما از بیرون قابل رویت نیست.

سیستم کرتین وال اسپایدر

پنل های شیشه ای در این مدل بدون هیچگونه قاب با فریم توسط نگهدارنده و اتصالات روی هم قرار می گیرند. این نما به نمای تماما شیشه ای نیز شناخته می شود همچنین بار اضافی روی سازه پشتیبان قرار خواهد گرفت.

کرتین وال ها نسبت به سایر نماهای دیگر چه مزایایی دارند؟

کرتین وال به دلیل توانایی در جلوگیری از نفوذ آب و هوا شناخته شده است. هم چنین عبور نور طبیعی خورشید در زیبایی بصری این نماها چشمگیر می باشد. در کنار این ویژگی کاهش نوسانات برای ساکنین با پراکندگی نیروی جنبشی در کل نما باعث بالا رفتن ایمنی خواهد شد. جلوه بصری این نماها از دیگر مزیت هایی است که برای ساختمان های تجاری و اداری با ارتفاع زیاد در سطح شهر می شود.

آیا جنس شیشه ها روی نمای کرتین وال تاثیر گذار است؟

اکثرا برای نماهای کرتین وال از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده می شود. در مناطق گرمسیری هم می توان از شیشه های کم گسیل و در فاصله بین طبقات از شیشه های مات یا اسپندرال استفاده نمود.

نصب کرتین وال به چه صورت انجام می گیرد؟

چرا نمای کرتین وال به سازه شما زیبایی دوچندان می بخشد؟

اول از همه لازم است بدانیم که این شیشه های تشکیل دهنده کرتین وال ها روی لامل یا همان شاسی های آلومینیومی نصب می شود. لامل ها در دو جهت افقی و عمودی به شکل شبکه ای نصب می شوند که به مدل عمودی مولیون و به نوع افقی مربوط به نمای کرتین وال ترنسم می گویند.

لامل ها با توجه به نما طراحی و تولید می شوند. جنس لامل ها از آلومینیوم، فولاد یا در برخی موارد چوب می باشد که در اکثر پروژه های کرتین وال از لامل های آلومینیومی استفاده شده است.

نوع آلومینیومی به دلیل داشتن وزن سبک، استقامت خوب و درزگیری بالا بیشتر مورد توجه مهندسین این حوزه قرار گرفته است. در ادامه به دو مدل نحوه نصب نمای کرتین وال می پردازیم.

در مدل استیک تولید در کارخانه و مونتاژ در محل صورت می گیرد. برای نصب به این روش از داربست، جرثقیل و سایر تجهیزات استفاده می کنند. نیروی انسانی متخصص و هزینه حمل و نقل نیز در این روش اعمال می گردد.

در روش یونیتایز نما به شکل پیش ساخته به شکل پازل نصب شده و دارای کیفیت بیشتری است. نیروی کار کمتر باعث شده است که اکثر افراد این روش را ترجیح دهند اما هزینه حمل و نقل و ایمنی در این روش بالا است.

هزنیه نمای کرتین وال به چه شکل است؟

قیمت هر مترمربع کرتین وال با توجه روش اجرا، طراحی و نصب آن فرق می کند. میزان پروفیل استفاده شده، نوع شیشه، هزینه های ساخت و حمل نقل، طراحی و نوع اجرا از عوامل تاثیر گذار در قیمت کرتین وال می باشد.

پروژه های ساختمانی همانند کرتین وال، کاری بسیار فنی تخصصی می باشد. بنابراین باید از مهندسین و متخصصان این حوزه استفاده کرد. شرکت هایپر صنعت فامکو در بخش ساختمانی خود توانایی ساخت واجرای کرتین وال ها را دارد. بنابراین شما می توانید با خیالی آسوده پروژه های ساختمانی خود به آنها بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی



منبع
امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید